PRP Tedavisi

Saç dökülmesi ve cilt gençleştirme gibi estetik sorunlara yönelik yapılabileceği gibi yaralı tendonların, bağların, kasların ve eklemlerin iyileşmesini hızlandırmak için de kullanır.

PRP Tedavisi Hangi Alanlara Uygulanmaktadır?

Cilde uygulanan PRP tedavisi; sonrasında, parlak ve sağlıklı bir görünüm sağlanabilmektedir.

Ciltte meydana gelen; sarkmalar, kırışıklıklar, elastikiyet kaybı, kolojen azalması gibi sorunların yanı sıra, göz altı morlukları ve cilt beyazlatma işlemleri için de uygulanmaktadır. Ayrıca, özellikle gebelik döneminde ortaya çıkan leke tedavilerinde, PRP etkili bir uygulama olarak karşımıza çıkmaktadır. Ciltte pek çok alanda iyileşme gösteren PRP uygulaması, aynı zamanda yenilenmeyi harekete geçiren niteliği bakımından, akne ve yara izlerinin tedavisinde etkili bir rol oynamaktadır.
Kronik şekilde iyileşmeyen yara durumlarında PRP tedavisi; etkili ve hızlı sonuçlar sağlamaktadır. Kanın trombosit bakımından zengin yapısı, doku hasarının iyileşmesini sağlayarak, kronik bir duruma dönüşen ve iyileşmeyen yara tedavilerinde etkili bir yöntem olmaktadır. Doku hasarının hızlı ve etkili tedavisi, trombositler bakımından zengin olan uygulama yoluyla sağlanabilmekte ve iyileşmeyen yaralarda iyileşme sağlanabilmektedir.
Selülit ve çatlak durumlarında PRP tedavisi; selülit ve çatlaklarda, PRP uygulamasıyla, dokularda yenilenme sağlanarak bu durumlar ortadan kaldırılabilmektedir.
Saç dökülmelerinin durdurulması ve saç sağlığının korunması açısından PRP tedavisi; saç köklerinde sağlıklı doku oluşması ya da çeşitli nedenlerle travmalar sonucu sağlıksız hale gelen saç dokularının yeniden yapılanmasını sağlamak için PRP tedavisi uygulanmaktadır. Saç sağlığı, sahip oldukları dokuların ve saç köklerinin sağlığından bağımsız tutulamayacağı için, saç kökleri ve saç dokularının yenilenmesini sağlayan PRP tedavisi, bu durumlarda önemli bir yere sahiptir diyebilmekteyiz.
Eklem ve kas hastalıklarında PRP tedavisi; hızlı ve başarılı sonuçlar sağlamaktadır. Eklem ve kas hastalıklarında temel problem, dokularda meydana gelen hasarlardan kaynaklanmaktadır. Bu problemlerin hastalığa dönüşmesine sebep ise, dokulardaki bu hasarlarda iyileşme sağlanmamasıdır. Trombositler, doku hasarının iyileşmesini sağlayıcı özellikteki büyüme faktörlerini salgılama görevleri ile PRP, eklem ve kas hastalıklarının tedavisinde etkili bir yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!